Sabtu, 16 Mei 2009

KEBAKARAN KG. MUSLIM - SUMBANGAN TERUS MENCURAH...

Mangsa Kebekaran memilih pakaian sumbangan
orangramai di Kompleks Sukan Labuan

Sehingga hari ini Sabtu 16 Mei 2009 pelbagai pihak sudah tampil menghulurkan bantuan kepada mangsa kebakaran Kg. Muslim. Antara yang membuat sumbangan termasuklah Menteri Wilayah Persekutuan RM 300 ribu, Jabatan Kebajikan Masyarakat RM 300 Ribu, Pejabat Parlimen Labuan RM 50 Ribu, Labuan Liberty Port RM 26 Ribu.

Turut menghulurkan sumbangan ialah Jabatan Belia & Sukan, Jabatan Penerangan, D'One Mart, Tunas Rakyat, Dewan Perniagaan Melayu Malaysia, Dewan Perniagaan dan Industri Kadazan dan orang perseorangan.

Sumbangan masih datang mencurah-curah sehingga catatan ini dibuat. Kepada yang ingin membuat sumbangan boleh terus sahaja ke Kompleks Sukan Labuan kerana difahamkan mangsa ini akan ditempatkan di Kompleks Sukan sehingga hari Isnin ini.

Esok Menteri Wilayah Persekutuan akan menemui mangsa.

8 ulasan:

izzann berkata...

Nah ko..siok banar dorang..memilih baju2an..bersyukur tah kamu nak..dapat keprihatinan dr warga LBN yang baik2 ni..ndak menyusakan org luar..ani kamu bila sudah ditolong jgn tah lagi berkeliaran nda tantu ala..mencuri sana sini..eh sasak ku mliat mua kamu saja..

Gagak berkata...

Lurus tu Izzann.. sampaikan JBS berpindah sementera dari Kompleks sukan Ke Ujana Kewangan gara-gara kan menolong besidia ani.. makan & minum FULL di tanggung oleh Jab. Kebajikan Masyarakat..Tapi karang ani yang buat pening.. inda tahu mana kan menempatkan diaorang ani.. kerajaan sudah larang buat rumah di Kg.Muslim , MKN ada tanah 20 ekar di Kiansam tapi masih hutan belantara..

jutawan klindahau berkata...

eHHHMMMM...Salam Perjuangan,

Memang Benar kata-kata daripada rakan-rakan semua, Kerajaan terlalu prihatin dalam memberi bantuan untuk mangsa-mangsa ni. Apa yang saya baca dalam Blog Labuan Kini pun banyak anak tempatan merungut dengan kebaikan kerajaan yang terlalu pemurah. Atas dasar kemanusiaan saya memang menyokong 100%, tetapi memikirkan orang tempatan pun masih banyak hidup dalam kesusahan, alangkah baiknya pihak kerajaan memikirkan sama sumbangan untuk diorang ini. Terutama mangsa ribut di Kg.Bebuluh Laut , yang sehingga kini pun masih menuntut bantuan daripada pihak berkuasa. JAngan jadi Beruk Dihutan disusukan anak dirumah mati kelaparan. Akan tetapi soal menyediakan tempat , pihak yang berkenaan harus memikirkan hal ini, kerana kompleks sukan bukan lah tempat sesuai untuk penempatan mangsa ini, sebab banyak aktiviti terpaksa ditangguhkan dan mengganggu pentadbiran JBSWPL, bayangkan bila benda ini berlaku ditempat anda, apa yang anda rasa. Yang pastinya di Negara mereka sudah berakhir peperangan, jalan terbaik, menghantar mereka ini kembali ke Negara Asal. Anda di jemput untuk luahan rasa di blog http://jutawanklindahau.blogspot.com

Gagak berkata...

Jutawan Klindahau.. aku setuju kerajaan tidak perlu terlalu prihatin kpd mereka ani.. yang pelarian ialah golongan yang ditempatkan sebelum tahun 1990.. tapi yang di kompleks atu ada IC bukannya pelarian tu.. Esok ku dengar Tim. Perdana Menteri dtg tengok diaorang di kompleks.. Harap2 diaorang dpt keluar awal dari kompleks sukan aku kan berenang sama main badminton pun inda dapt...

jutawan klindahau berkata...

salam perjuangan salam motivasi,...
banar lurus banar tu apa yang bisdia kurapakan ani. Krajaan kana pikir balik, jangantah talampau kan bmurah hati mambari bantuan. adang-adang tah. sudah ta diorang ani inda mbayar cukai. liat saja contoh karita sapunya, inda payah mambayar permit, sanang2 saja diorang mrebet. inda kana tangkap polis atau jpj.tapi mun orang katani ada saja kan kana tnagkap. baru merebat partime udah tah kana tangkap karita kana tarik ke balai. jangan sampai 1 hari nanti labuan ani YB nya orang pilipin. bajuta-juta usin abis dibalajakan untuk diorang ani. cuba usin atu dibuatkan rumah untuk PPRT, ada jua hasilnya. Kan doakan pulang sampai bila2. Bangsa diorang ani bukan pandai manganang budi. cuba tah tanya arah orang katani yang pernah kahwin sama bangsa diorang ani, abis diangkutnya dang sanaknya kerumah. sampai rumah sendiri pun jadi rumah diorang. mun inda percaya aku ada buktinya... jangan tah luan dimanjakan, ani ku liat sampai 10 pagi pun masih tia belimpangan di kompleks sukan atu memurancah. inda ia ingau kan bakaraja. pasal sanang lagi idupnya sbalum rumah diorang ani hangus. kali sabalum ani kan megasak pun payah, ani inda payah kan memikirkan soal mangasak, sebab ada Sukarelawan Bulan Sabit memasakan. Macam jadi keturunan raja-raja pulang diorang ani. mun karajaan kan tarus mambantu, bah buatkan tia diorang rumah bunglow ka , kondominuim ka? banyak jua lagi tanah kosong di labuan ani. alang-alang menolong wa. dapat jua kahwin sama anak daranya yang lawa-lawa atu. mun banar ada ampiti eh aku surang. batah udah ku bujang ani. pilipin pun pilipin tah..kali ani tia..

Gagak berkata...

Jutawan Kalindahu..yang di kompleks atu kul ihta bini-bini anak daranya inda ada yang lawa-lawa..yang ada semuanya muha jarangkung penghisap darah.. jangan tah kau hampir karang abis darah mu di hiruknya.. ari atu ku lihat ramai bisida yang tinggal di kompleks atu berduyun-duyun ke kedai emas.. bila ku check rupanya besidia gunakan wang sumbangan atu membeli emas sebab kan taruh di bank inda layak.. lihat kau pintar diaorang ani..kaya pulang diorang kita sinag malam mengunjur duit besida senang-senang ditolong oleh kerajaan..Bila tah kan keluar dari kompleks atu..kalau keluarpun kompleks atu kena tutup juga pasal kan membersihkan tapak kaki diaorang.. duit kita lagi dipakai..

mangsa....@ berkata...

korang kena ingat yg mereka tu mangsa kebakaran. kalau korang ikhlas nak bagi bantuan maka bagilah. tapi kalau korang tak ikhlas mereka tak meminta dan memaksa. pada yang menghulur bantuan saya ucapkan terima kasih banyak2. semoga segala kebaikan kalian di terima oleh yg maha KUASA. jgn ingat bantuan hanya dari kerajaan malaysia. kerajaan pilipin pun ada menghulur bantuan yg bukan sedikit nilainya.

SOFINAH LAMUDIN berkata...

Salam...Haha...kedapatan..! awu...bukan macam tu...banar tu..kiut bhah nama lagu tu..Big Girl In A Big World :p lg pun, maksud lagu tu bgus...bg ku lah..

thanks kio gagak :p hehe...